نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

سکوت را بنویسیم

می خوام بخوابم اما خوابم نمیبره. چیزای زیادی توی ذهنمه، اینقدر در هم و آشفته که بارها از این دنده به اون دنده شدم اینقدر غلت خوردم که صدای اعتراض تختم هم در اومد. کلافه بلند شدم و روی تخت نشستم. خونمون خاموشی زده شده بود و صدایی نمی اومد، سرک کشیدم چراغ پذیرایی خاموش بود یعنی اینکه بابا ماندنی هم خوابیده، رفتم توی حیاط هوای لذت بخش اول زمستون بدنم رو لرزوند اما فکر کردم باید بهتر از زیر پتو بودن باشه، سمت چپم صورت فلکی شکاری (جبار) رو دیدم که خیلی کمرنگ توی آسمون خودنمایی می کرد بیهوا روبروش رو نگاه کردم، جایی که صورت فلکی عقرب (کژدم) باید باشه. نمی دونم چرا انتظار داشتم اونم باشه در صورتی که می دونم طبق افسانه هایی که ازشون خوندم هیچ گاه شکارچی و عقرب با هم توی آسمون نیستند. "شکارچی (جبار) روزی مغرورانه مدعی شد که هیچ جانوری چه کوچک و چه بزرگ یارای مقابله با او را ندارد و نمی تواند به او آسیبی وارد کند. در این حال به فرمان الهه آرتمیس زمین لرزشی شدید کرده و نقطه ای از آن شکاف خورده و کژدمی (عقربی) هولناک از آن بیرون آمده و شکارچی را نیش زده و او را از پای درآورد. از آن زمان جبار به شکل صورت فلکی به آسمان عروج کرده و پیوسته از عقرب دوری می جوید و سعی در فرار از او دارد به گونه ای که هرگاه صورت فلکی کژدم در افق شرقی در حال طلوع است صورت فلکی شکارچی در افق غربی در حال غروب و ترک صحنه آسمان از وحشت کژدم است ." . کمی صورت فلکی رو نگاه کردم اما ستاره ی بی افسانه ای که الان پر رنگتر از همیشه است زیر جبار چراغ های سرخش چشم منو درگیر می کنن. نمی دونم باید به این ستاره که انگار هر روز چراغش بی فروغتر میشه افتخار کنم یا ازش بدم بیاد، حقیقتش وقتی نگاه می کنم که این ستاره چیزی به جز درد و بلاتکلیفی برای محلم نداشته هیچ جایی برای افتخار براش توی دلم پیدا نمی کنم.

هفته قبل توی تنگک دیدم دارن کوچه ها رو صاف می کنند وقتی با کنجکاوی از دوستم پرسیدم گفت یه طرحه جدیده که محلات حومه ی شهر زیر نظر شهرداری استان آسفالت بشه. چقدر اون لحظه ذوق کردم گفتم وقتی تنگک داره آسفالت میشه پس ما هم... خیال باطل!!

- بابا کوچه های تنگک داره آسفالت میشه، هلیله هم میان مگه نه؟!!

- نه بوا ما زیر نظر شهرداری نیروگاهیم. تنگک زیر نظر شهرداری بوشهره.

با خودم گفتم نیروگاه چه گلی به سر ما زده که حالا ما زیر نظرشیم. نه بی انصافی چرا؟!!یادم رفت شهرداری نیروگاه آشغالامون رو می بره.

36 سال وووو..  و روزهایی که نابود میشن و مردمی که سکوت می کنند و مسئولینی که خوابشون برده.

بدنم یهویی لرزید و متوجه شدم خیلی وقته تو حیاط ایستادم و به چراغ های نیروگاه زل زدم.  

توی این درگیری ذهنی و افکار سردرگم یاد عمو رحمت افتادم. رفتم داخل و لبتابم رو روشن کردم. هندل زنان دولتیه سر این ستاره که سال هاست من و محله ام رو ساپورت می کنه،  بوی مرمرشکه عمو رحمت رو باز کردم " هرشب که می خواهی بخوابی  انبوه سوژه ها خط ذهنت را می گیرند  و یکباره هم از روی ریل ذهنت عبور می کنند  وتنها گردی از خود به جا می گذارند. بدون اینکه بتوانی به سرعتشان  برسی و تو می مانی که چگونه با کلام بودنت را ادامه دهی. دستت به جایی بند نیست. چیزی درونت را می خراشد و راهی به بیرون نمی یابد. آن وقت با خودت می گویی کاشکی می شد سکوت را هم نوشت." عمو رحمت گاهی میشه سکوت رو نوشت مگه نه؟!!



 

ت.ن:

بابا دنیا رو آب برد!!

 

نظرات 17 + ارسال نظر
mahdi شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ب.ظ http://www.jok9.mihanblog.com

وبلاگ خیلی خووووبی داری موفق باشی بیا وبلاگ من و کلی اس ام اس بخون


اگه خواستی منو با(جک و لطیفه و اس ام اس)لینک کن بعد بیا وبلاگ من و در قسمت "ارسال لینک" وبلاگتو ارسال کن

فاطمه دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ http://qhasedak.blogsky . com

سلام آرام عزیز
.
عید کمال دین ،سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شما و خانواده محترم خجسته باد.
قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد
ایمان به جز از حب علی پایه ندارد
گفتم بروم سایه لطفش بنشینم
گفتا که علی نور بود سایه ندارد


درود بر شما قاصدک خوش خبر.
عید شما نیز مبارک. ساعاتی خوب و پر از شادی براتون آرزو می کنم.
روزگار خوش.

چریکو دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:11 ب.ظ http://cherko.blogsky.com

تک تک تک ..... تک تک تک ...
یا الله ...... یا الله...
تک تک تک ..... تک تک تک ...
صاب خونه ... یا الله

سلام ددا!

ببخشید والله ددا!

درو همسایه هاتون خو همش خووه هسن خو!!
مو " ؟ " هسم ، از وختی داخل ولات واویدم هر کی هم دیدم ، یه چی سی خوش می گو! هر کی هم یه آدرسی می ده!
آخه مو نمی فهمم بوید چه بکنم ، کویا برم ، چه بسازم ، سی همی هر چی خوم دلم خواس می کنم!

ببخشید والله ددا!

چه بکنم ، مو ایطوری هسم ، ای هم اخلاق مونن!!!

حالا خوت بگو ، ای نه درسن؟
هــــــه؟!
..................
راسی ددا!
ببخش والله ها ، خدا خیرت هاده ، ولی فونت نوشتت تو همه ی کامپیوترا نیا!!!
.
خدافظ

درود بر چریکو.
چی شده؟ هیچ وقت با این همه یالا یالا نمی اومدی تو که!! اینجا خونه خودته.
سیستمت فونت مطلب رو نخونده؟ باشه چشم عوضش می کنم الان. حواسم نبود فونت نازنین زدم. امیدوارم ببخشی.
خدانگهدارت.

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:55 ق.ظ

باور کنیددیشب که ذهنم را از کوچه های دیارم عبور می دادم از کوچه حاج عوض گذشتم به خانه شما که رسیدم چیزی را فراموش کرده بودم که هرچه به ذهنم فشار آوردم توفیقی نیافتم .نام برادرتان را یادم نیامد یکی را می دانم بهرام است ولی دیگری را یادم رفته است .بگذریم.سلام .امیدوارم حضورت همیشه به مانند نام پدرگرامی تان"ماندنی"باشد.
سلام برسانید.

عمو رحمت اسمتون رو نگذاشته بودید از روی آی پیتون فهمیدم شمایید. خوشحالم که سلامتید و حضور دارید.
شما فقط نام برادر بزرگم رو به یاد دارید. شاید اکبر توی ذهنتون بوده که فراموش کردید.
ممنون وقت گذاشتید. شما هم سلام برسونید. حق نگهدارتون.

بزرگمهر شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام
سیل مو تا الان نمیدونستم امیر آقا کوکاتن
مو برم خوم تو دریا بندازم....
تقصیر مو هم نی آخه مو اهل ولات کمتر میشناسم
سلام امیر گل گلاب برسون
واویلا....سیل مو.....
بدرود

درود بر بزرگمهر عزیز.
نگران نباش مثل همیم. سلامت باشی حتمن سلامتو می رسونم.
بدرود.

انجمن یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام
.
این یکی از بهترینها و شایدبهترین مطلبی است که تا حالا نوشته اید.
تصویری واقعی و ملموس از خود و پیرامونمان با استفاده از نقاط کمکی قابل رؤیت.
.
خوب .
خوشحالم که بالاخره آن داستان غم انگیز دیر پا جای خود را به سکوتی قابل توصیف داد و توجه دوستان را از غم روزهای خستگی به آسمان پر رمز و راز شبهای زندگی معطوف داشت.

درود بر حاجی.
سپاس از لطف و کلمات دلگرم کننده.
ای کاش این توجه سطحی نبود و منجر به حرکتی میشد. خب، انگار هنوز سوسویی از امید هست. مواظبیم خواموش نشه.
ممنون از اینکه وقت گذاشتید.
خدانگهدارتون باشه.

پسر آریایی سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:27 ب.ظ

درود. مث اینکه ایندفعه من بدقولی کردم سر نزدم.شرمنده

درود بر پسر آریایی.
هر وقت بیای خوبه. دیر بیای یا نیای از نظر من بدقولی نیست. آسوده باش.
روزگارت خوش.

پسر آریایی دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 02:25 ب.ظ

راه اندازی ADSL هلیله!
http://pj24.ir/SC.php?type=component_sections&id=6&t2=DT&sid=7

دو تا لینگ گذاشتی به هر دو سر زدم چیزی دستگیرم نشد. منتظر بودم خبری مبنی بر راه اندازی ADSL توی محل بشنوم. (آرزو بر جوانان عیب نیست. شاید یه تکونایی بخوریم )
خوش خبر باشی.

علی سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:42 ب.ظ http://www.mygolf.blogsky.com

سلام بر ارام ناارام
مطلب بسیار زیبایی بود مشخص بود از ته دلت نوشته بودی اولش که درباره جوم بود زیاد......بیخیال....اما تنوع موضوعی مطلبتان بسیار دلنشین بود درباره نیروگاه هم که بیخیال درباره
36 سال وووو.. و روزهایی که نابود میشن و مردمی که سکوت می کنند و مسئولینی که خوابشون برده. بیخیال باز ولی میتونیم بگیم جمله زیبای هفته بود...درباره اخرش چیزی نمیگم عمو رحمت که خدای مطلب اونم بیخیال
سکوتم که اصلا دوس ندارم اینم بیخیلا
کلی اگه نظر بدم مطلب خوبی بود((اینو دیگه نه بیخیال))
و این که بیخیال بابا برم بخوابم فردا مدرسه دارم

دنیارو خواب برد
ارامو.....
الف)یادنیروگاه برد
ب)خیال باطل اسفالت شدن کوجه ها برد
ج)احساش برد
د)بیخیال
......
ارام خانوم بسیار زیبا بود مطلبتان

دوستار شما
علی

درود بر علی آقا.
همش شد بیخیال که، اگر همیشه بیخیال بشیم همینجوری در سکون و عذاب می مونیم. ای وای!! بیخیالی همیشه هم خوب نیست گاهی منفی میشه و همه چیز از دست میره.
اگر مسئولین (خودمون) حداقل بیدار بشن هم من شکرگذاری می کنم.
باز هم لطف داری همیشه به من.
خدا به همراهت.

پسر آریایی پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:20 ب.ظ

درود.دو تا لینک نیست همش یکیه.ما که ثبت نام کردیم.از هفته آینده استفاده میکنیم

درود پسر آریایی.
خیلی عالیه. شروع خوبیه.
موفق باشید.

وحید شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ق.ظ http://pershin2501year.blogsky.com

سلام علیکم
فک کنم ۲۲ آبان مطلبتو خونده بودم فک کنم با یک ماه تاخیر دارم نظر میذارم!!
خیلی زیبا بود
و از همه زیباتر سردی هوا و شفاف بودن آسمون برای دیدن جبار !!
و اما در مورد دیگر قسمتهای متنت دوستان نظرات مختلفی دادن که جایی واسه من نی !
امیدوارم آسمونت شفاف باشه که جبار رو به راحتی ببینی
بدرود

درود وحید.
راحت باش هدف نظر گذاشتن نیست.
سپاس از لطفت.
روزگار خوش.

کی!!!!مو؟؟؟؟ چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://helyleh1.blogfa.com

سالها پیش میگفتن یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچکی نبود...آره هنوزم نیست.فقط برای من و تو و ما اهل محله...من تنها...تو تنها..ما تنها....خدا تنها....




تو هم تنهای....کی!!!!مو؟؟؟؟

درود همسایه.
من عقیده دارم توی تنهایی هستش که هر انسانی می تونه خوده واقعیش رو پیدا کنه .
بله من هم تنهام.
خوشحالم که اینجا می بینمت خیلی وقته نیومده بودی.
برات آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. شاد باشی.

پسر آریایی شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ب.ظ

درود بر تو. چرا اینقدر دیر آپدیت میکنی؟؟؟

درود پسر آریایی.
وضعیتم توی این چند ماه اخیر خیلی در هم و نابسامان بوده. یعنی اصلن برنامه ریزی ندارم. ببخشید دیگه. به زودی یه مطلب می زارم.
برات آرزوی موفقیت دارم.

وحید پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
الان من دارم با سرعت ۱۲۸ نامحدود واسه شما کامنت میذارم
اصلا تعجب نکن این سرعت واقعی واقیه ولی نمیدین تا کی ما باید با چندین سال اختلاف نسبت به بقیه به حداقل سرعت مزخرف دس پیدا کنیم؟؟؟!!!!
ولی ناشکر نیسیم خدارو شکر

درود.
خیلی عالیه، تبریک میگم. دیر به دست آوردن بهتر از هرگز به دست نیاوردنه، خوبه دیگه هندل نمیزنی برای بالا اومدن اینترنت.
به قول خودت خدا رو شکر. دستشون درد نکنه.

بزرگمهر سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ب.ظ http://bozorgmehram.blogsky.com

چه کنیم دیگه ؟؟
سر به ما بی کلاسا نمیزنند دیگه
ای روگار ایییییییییییی:d

درود بر بزرگمهر.
سعادتش رو ندارم. امروز سر زدم. ببخشید دیگه.
روزگار خوش.

گوشه نشین چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ق.ظ

درود

در آغاز ورود به وب شما یه جمله در بالای آن میدرخشد ؛ باران باش و ... ولی در انتهای آن یک اشتباه موج میزند !!!

کبیر کلمه ای عربی ست و درست نیست در پایان جمله پدر ایران و ایرانیان یک کلمه ی عربی نوشته شده باشد .

پس بجای کبیر بنوس بزرگ که کلمه ای فارسی ست ...

بدرود

درود بر گوشه نشین.
گوشه نشینه عزیز، کلمات عربی از قرن چهارم هجری مخصوصن در قرن ششم و هفتم به خاطر مهاجرت اعراب و نفوذ سیاسی و دینی که داشتند در زبان و فرهنگ ایران وارد شده. سال هاست سعی می کنیم این لغات رو از زبانمون بکشیم بیرون اما پاکسازیش کار آسونی نیست. ما یک خط میگم متاسفانه نصف بیشترش زبان پارسی نیست. پایه ی ما که نسل قدیمی تر هستیم اینگونه بوده، امیدوارم آموزش جدید برای نسل جدید به شیوه ای باشه که کلمات عربی به کلی از زبان های آینده حذف بشه.
سپاس ایراد رو گفتی، چشم درستش می کنم.
بدرود.

بزرگمهر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:45 ق.ظ http://bozorgmehram.blogsky.com

با سلام
بخش گفتگوی موسیقی وبلاگ افتتاح شد
گفتگو درمورد موسیقی و مسایل فرهنگی
در سمت راست گزینه ی تالار گفتگوی مخصوص آوای بیشهر را کلیک کرده و وارد بانک سخنان موسیقی شوید و از تجربیات هم استفاده ببرید
منتظریم

درود.
بسیار عالی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد