نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

نرسی ۲

چه خوبه که جاده زندگیمون رو اینقدر سبز کنیم که وقتی به آخر میرسیم یه ستاره باشیم.

یه منه تو خالی!!

عشق عمومی

اشک رازی ست

لبخند رازی ست

عشق رازی ست

اشک آن شب لبخند عشقم بود

 

قصه نیستم که بگوئی

نغمه نیستم که بخوانی

صدا نیستم که بشنوی

یا چیزی چنان که ببینی

یا چیزی چنان که بدانی ...

من درد مشترکم

مرا فریاد کن.

 

درخت با جنگل سخن می گوید

علف با صحرا

ستاره با کهکشان

و من با تو سخن می گویم

نامت را به من بگو

دستت را به من بده

حرفت را به من بگو

قلبت را به من بده،

من ریشه های ترا دریافته ام

با لبانت برای همه لب ها سخن گفته ام

و دست هایت با دستان من آشناست.

 

در خلوت روشن با تو گریسته ام

برای خاطر زندگان،

و در گورستان تاریک با تو خوانده ام

زیبا ترین سرودها را

زیرا که مردگان این سال

عاشق ترین زندگان بودند.

 

دستت را به من بده

دست های تو با من آشناست

ای دیر یافته! با تو سخن می گویم

بسان ابر که با توفان

بسان علف که با صحرا

بسان باران که با دریا

بسان پرنده که با بهار

بسان درخت که با جنگل سخن می گوید

 

زیرا که من

ریشه های ترا دریافته ام

زیرا که صدای من

با صدای تو آشناست.

 

"احمد شاملو- کاشفان فروتن شوکران"

 

 

ت.ن:

گاهی فکر می کنیم کاری که کردیم عاقلانه ترین کاره، گاهی همه اصول رو کنار می زاریم و تمام زندگیمون میشه "من". یه منِ تو خالی که سرتاپا حرفه. همیشه حرف می زنیم و تظاهر می کنیم، حرف میزنیم و خودمون رو گول میزنیم و تا آخر این راه اشتباه رو پیش میریم، دوستامون رو دشمن میبینیم و دشمنامون رو دوست. وقتی بهمون می گن "تو" بهمون بر می خوره و فکر می کنیم منطق مائیم، انگار یادمون میره این "تو" خوده "منِ". 

نظرات 10 + ارسال نظر
افسانه دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:31 ب.ظ http://gtale.blogsky.com

سلام آرام عزیزم
شعرتون عالی بود انشالله که دلتون خالی از کینه وناراحتی هاباشه

درود بر افسانه ی عزیز.
دست آقای شاملو درد نکنه. روحشون شاد.
سپاس از حضورت.
شاد باشی.

بزرگمهر پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ق.ظ http://www.avayebishehrband.mihanblog.com

سلام
عالی بود
راستی اگه جای تو بودم میومدم به امیر رضا تو وبلاگ گروه رای میدادم نظر سنجی فعال شده.
منتظرم

درود بر بزرگمهر.
به وبت سر زدم. ایده ی خیلی جالبیه. خوشحالم می بینم نو آوری می کنی. آمدم. دیدم. و نظر دادم.
سپاس از حضورت.

رحمت الله حسن ابراهیمی یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام.نمی دانم این جمله را کجاشنیده ام یا کجا دیده ام:
زخمی فلسفی روح ترا می آزارد...
مصداق کاملش نیستید ولی مبرا از آن هم نه.
ترانه زندگی ات همیشه شیرین باد.

درود بر عمو رحمت عزیز.
خوشحالم از حضورتون زیرا که این به معنی سلامتیه شماست.
گاهی ترانه های زندگی غمگین میشن اما خب اگر همیشه به دنبال شیرینی باشم این شیرینی یکنواخت و بی مزه میشه. مگه نه عمو رحمت؟ پس!!!...
من عزیز اندوهم...
نور چشم تنهایی...
شمع بزم خودسوزی...
سوز جان خودرایی...
با من است چون خورشید...
در من است چون دریا...
جاودانه نومیدی...
بیکرانه تنهایی...
سلامت باشید و شاد.
بدرود تا درودی دویاره.

انجمن دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:58 ب.ظ http://bishehr.com

سلام
.
خوشحالم که سکوت دو ماهه را شکستی
.
واما..
شعر شاملو و کلام شما را می توان در این جمله خلاصه کرد:

(... ما نمی دانیم که می دانیم )
.
حاجی

درود حاجی.
سکوتم از رضایت نیست حاجی دلم اهل شکایت نیست.
من نیز خوشحالم شما حضور دارید.
و اما در مورد ما نمیدانیم که میدانیمه شما....

آنکس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند

آنکس که بداند و نداند که بداند
بیدارش نمایید که بس خفته نماند

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند

آنکس که نداند ونداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند

'گیج شدم حاجی منظورت کدومه؟ الان از سر جلسه امتحان اومدم هرچی به مغزم فشار آوردم چیزی دستگیرم نشد. از اون وقتاست که مغزت هم نمیخواد کمی فشار به خودش بیاره!!.
سپاس از حضورتون.
یا حق.

حاجی سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:14 ب.ظ http://bishehr.com

با سلامی دوباره
.
بله..
منظورم همان بیت دوم شعر با لا است که :
"آنکس که بداند و نداند که بداند
بیدارش نمایید که بس خفته نماند".. می باشد
.
چون او فرموده : وعلم آدم الاسمائ کلها
.
و ...
ما خفتگانی هستیم که باید بیدارمان کرد
.....
عقلت پایدار و هوشت بر مدار
.
یا علی

سپاس حاجی.
اینکه بدونی ولی ندونی که میدونی خیلی عجیبه.
یا حق.

....کی!!!!مو؟؟؟؟ چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:22 ب.ظ http://helyleh1.blogfa.com

من- تو-ما-شما.....فقط کلماتی هستند که انسانها خود را گم نکنند وگرنه باید با چشم دل دید

.....کی!!!!مو؟؟؟؟

درود بر آقا مسعود.
بله با چشم دل باید دید. البته نه با دلی که گمراهه.
ممنون سر زدی. شاد باشی همسایه.

بزرگمهر جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.avayebishehrband.mihanblog.com

رقابت بین چرکو و نجف انصاری
بشتابید و رای دهید
به نظر شما چه کسی انتخاب شده و با او مصاحبه میشود.
هنرمند این هفته را شما انتخاب کتید

جالبه.
باید منتظر باشیم پس.

فصیحه سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:15 ب.ظ http://www.raya.ir

کوتاهترین فاصله برای گفتن دوستت دارم
یک لبخند است
می خندی یا بخندم ؟

همممممم. بزار فکر کنم.
نظرت چی هر دو بخندیم؟
من هم دوثتت دارم.
خوش اومدی. (3 شاخه گل)

علی جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:24 ب.ظ http://www.mygolf.blogsky.com

سلام بر کسی که سکوتش باعث سکوتی ما بود
زیبا بود مخصوصا قسمت دوم شعرتان میتوانم جمله ای از جعفر کاشانی تقدیمت کنم
ای دوست .....
عشق زیباست......
اما عشق در نظر توچیست دوست......
عشق در نظر ما از خودگذشتن برای دوست
مطالب کوتاهت زیبایی دارد که به گمانم امسال برنده بهترین وبلاگ علی محلش میشد
بدرود تا درودی دیگر
علی

درود علی آقا.
همیشه لطف دارید. شما چرا سکوت؟ من خیلی وقته براتون کامنت گذاشتم اما هنوز ثبتش نکردید. اما حالا خوشحالم که سلامتید و حضور دارید. سلام به پدر بزرگوار برسونید.
روزگار به کام و بدرود.

بزرگمهر پنج‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://avayebishehrband.mihanblog.com

نه والا
بابا آرامه ها
اشتباه نمیکنم؟؟؟
نیگا نیگا ... خوشنا
خو سیچه بهمون سر نمیزنه؟؟؟
شاید مارو یادش رفته
برم سیش بگم
نه ولش کن
ما بیکلاسا چمون به هایکلاسا
و ........
قلپ قلپ قلپ (صدای کفم در حال دور شدن

درود بر بزرگمهر عزیز.
صدای قلپ قلپ کفشت دیشب اومد تو خوابم خیلی بلند راه میری ها.
بزرگمهر جان محبوبه یا آرام هایکالس نیست کسیه در سطح شما و تمام دوستانی که میان و سر میزنن هیچ انسانی در مقام انسانیت از دیگری سرتر نیست. شما برای من محترمی، اگر سر نمیزنم فقط بخاطر کم سعادت بودنمه. تازه امتحاناتم تمام شده و حسانی درگیر کار و امتحاناتم بودم می دونم توجیه خوبی نیست اما از امروز دائم به شما سر می زنم.
موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد